Παρασκευή, Οκτωβρίου 12, 2007

Παθογένειες

Το προηγούμενο διάστημα έλαβαν χώρα συζητήσεις στους πανεπιστημιακούς κύκλους, σε σχέση με την προωθούμενη από το υπουργείο Παιδείας μεταρρύθμιση. Ωστόσο, δυστυχώς, φαίνεται ότι δεν έγινε καμία κουβέντα για ορισμένα θέματα που άπτονται της «καθημερινότητας» των φοιτητών.

Αφορμή γι’ αυτές τις σκέψεις αποτέλεσαν δύο περιστατικά που έλαβαν χώρα στη σχολή μου (τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, ΤΕΙ Αθήνας) τις προηγούμενες ημέρες και καταδεικνύουν μια γενικότερη, ίσως, παθογένεια στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Θέλοντας να ελέγξω ποια μαθήματα είχα δηλώσει στο προηγούμενο, χειμερινό, εξάμηνο (η εξεταστική του οποίου έλαβε χώρα τον Ιούνιο, λόγω των καταλήψεων) και έχοντας χάσει τη φωτοτυπία δήλωσης μαθημάτων, ζήτησα αντίγραφό της από τη γραμματεία. Η απάντηση που έλαβα ήταν ότι το αντίγραφο έχει δοθεί και εφόσον το έχασα, δε μπορώ να λάβω άλλο.

Προχωρώντας προς τις αίθουσες διδασκαλίας αντίκρισα για πολλοστή φορά ένα οικείο θέαμα. Φοιτητές του τμήματός μου έχουν –εδώ και χρόνια– «καταλάβει» μια αίθουσα διδασκαλίας, η οποία έχει μετονομαστεί σε «στέκι σπουδαστών». Φυσικά, εκεί δε γίνεται μάθημα αλλά ορισμένοι νέοι άνθρωποι πίνουν καφέ και ακούνε μουσική. Το θέαμα δε θα με ξένιζε τόσο, αν δεν υπήρχε πρόβλημα έλλειψης αιθουσών. Οι διαθέσιμες αίθουσες διδασκαλίας είναι 5 – 6 και πολλές φορές ψάχνουμε χώρο για να κάνουμε μάθημα, ενώ παράλληλα μια αίθουσα δεν χρησιμοποιείται για σπουδαστικούς λόγους!

Έπειτα απ’ όλα αυτά σκέφτομαι ότι ίσως τα πράγματα να ήταν καλύτερα αν είχαμε όλοι μας αντιληφθεί τους ρόλους μας. Οι μεν διοικητικοί να εξυπηρετούν, οι δε φοιτητές να σπουδάζουν…

Δ. Τζ.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 08.08.2007

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ενα ακομα πολιτικοποιημενο μπλογκ απο νεο σε ηλικια μπλογκερ.
Αυτο ειναι πολυ θετικο.Οταν αρχισα να διαβαζω μπλογκς ηταν πολυ λιγα τα μπλογκς απο νεους 18-22 και αυτα που υπηρχαν ηταν βλακειες.
Εχεις msn; Το δικο μου ειναι taz587@yahoo.gr
Κανε με add αν εχεις.

Unknown είπε...

Μεγάλο θέμα αδελφέ. Δυστυχώς κάποιοι θεωρούν πως οι σχολές είναι τσιφλίκι τους. Μερίδιο σ' αυτό έχουν και οι φοιτητικές κομματικές νεολαίες που το προωθούν.

Ας πούμε και για τους "αγαπημένους" των καθηγητών και πως επιλέγονται.
Ας μιλήσουμε για τον τρόπο επιρροής των παρατάξεων σε καθηγητές.
Ας πούμε και για τους "επαγγελματίες" εκπροσώπους των φοιτητών. Και φυσικά για τις ανύπαρκτες υποδομές...

E.A. είπε...

Είναι εύκολο να κατηγορούμε την κυβέρνηση και την ΕΕ για την υποβάθμιση των δημοσίων πανεπιστημίων και την πρόθεσή τους για ίδρυση "μη κερδοσκοπικών μη κρατικών" εκπαιδευτικών ιδρυμάτων...Στην πραγματικότητα όμως η υποβάθμιση έχει συντελεστεί από τους ίδιους τους φορείς του πανεπιστημίου, τους φοιτητές και τους καθηγητές. Είναι απλό, το δημόσιο πανεπιστήμιο έχει κοινή βάση με τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα της χώρας, το απόλυτο χάος!