Κυριακή, Νοεμβρίου 02, 2008

Επενδύοντας στην ελληνική γραφειοκρατία…

Στις 25 Μάιου 2007 οι (τότε) υπουργοί Μεταφορών κ. Μ. Λιάπης και Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννης συμμετείχαν στην παρθενική πτήση υδροπλάνου στο Αιγαίο. Μόνο που τα υδροπλάνα με προορισμό μικρά νησιά της άγονης γραμμής σταμάτησαν να αποθαλασσώνονται περίπου δύο μήνες μετά, όταν τα φώτα της δημοσιότητας και τα φλας των φωτογράφων είχαν φύγει από το λιμάνι του Λαυρίου.

Μια ακόμη περίπτωση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και αδικαιολόγητης ολιγωρίας του κράτους. Ένα μείγμα που διώχνει τους σοβαρούς επενδυτές από τη χώρα μας. Όπως ανέφερε –με έκδηλη απογοήτευση– (στο ραδιόφωνο του «ΣΚΑΪ») ο κ. Μιχάλης Πατέλης, διευθύνων σύμβουλος της Air Sea Lines, εταιρείας που είχε αναλάβει να φέρει εις πέρας το εγχείρημα, είναι αποφασισμένος να μην περιμένει άλλο και να μεταφέρει τον στόλο του στα Βαλκάνια κα την Ιταλία.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία, μέχρι σήμερα έχει επενδύσει το ποσό των 20 εκατ. ευρώ. Δίχως αντίκρισμα, όμως, μιας και οι υποσχέσεις των δύο υπουργών για τη δημιουργία 26 υδατοδρομίων στα ακριτικά νησιά δεν έγιναν πραγματικότητα. Η κωλυσιεργία των αρμόδιων υπηρεσιών και η συμπεριφορά της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας είναι, σύμφωνα με τον κ. Πατέλη, ο λόγος που τα νησιά της άγονης γραμμής βλέπουν τις υποσχέσεις να μένουν στα λόγια.

«Φιλοδοξούμε να ολοκληρώσουμε ένα δίκτυο από σαράντα υδροπλάνα (…) για να καλύψουμε την άγονη γραμμή, για να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες σε όλους τους Έλληνες πολίτες κυρίως στους ακρίτες (…). Είναι μια υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας, που η κυβέρνηση θα υλοποιήσει στο ακέραιο». Αυτά δήλωνε ο κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης στις 17 Ιουνίου του 2007, στο προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας στο Ηράκλειο. Ο υπουργός αντικαταστάθηκε μετά από τρεις μήνες. Μαζί με αυτόν φαίνεται ότι άλλαξε (ως είθισται) και η στρατηγική για τη δημιουργία υδροδρομίων που θα έκαναν τους κατοίκους των ακριτικών νησιών να αισθάνονται λιγότερο απομονωμένοι.

Η γραφειοκρατία και η έλλειψη σοβαρού σχεδίου από πλευράς πολιτείας καθιστούν τις ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα μας μια υπόθεση για γερά νεύρα, πολλά (συχνά πεταμένα) χρήματα και αρκετή υπομονή. «Ξέρετε κανέναν επενδυτή που θεωρεί λογικό να επενδύσει χρήματα στην ελληνική γραφειοκρατία;» αναρωτιόταν ο κ. Πατέλης. Ρητορικό βέβαια το ερώτημα, αλλά τα αναπάντητα ερωτήματα παραμένουν, αφού το κράτος συνεχίζει να διώχνει τους επενδυτές. Δυστυχώς η πολυθρύλητη «επανίδρυση» παραμένει το ζητούμενο…

Δ. Τζ.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Θάρρος» στις 02.11.2008

4 σχόλια:

fvasileiou είπε...

Τα Γιάννενα συνδέθηκαν με την Κέρκυρα με αυτά τα υδροπλάνα. Και νά 'βλεπες τι προβλήματα δημιουργήθηκαν από τους τοπικούς φορείς μέχρι να παραχωρηθεί ένα σημείο της λίμνης για να γίνονται οι αναχωρήσεις και οι αφίξεις...

Δ. Τζ. είπε...

@fvasileiou: Το έψαξα το θέμα και νομίζω ότι τα υδροπλάνα θα μπορούσαν να είναι ένα πολύ χρήσιμο (και οικονομικό) μέσο μεταφοράς. Είναι κρίμα που λόγω ολιγωρίας των υπευθύνων (και αντιδράσεων από πλευράς των τοπικών φορέων) καθώς και λόγω διαδικαστικών θεμάτων δεν προχωρούν οι διαδικασίες. Μακάρι να αλλάξει κάτι, αλλά φαντάζει δύσκολο αυτή τη στιγμή.

NdN είπε...

Καλησπέρα Δ. Τζ

Δεν το έχω ψάξει το θέμα για το κατά πόσο τα υδροπλάνα θα αποτελούσαν ένα οικονομικό μέσο μεταφοράς, αλλά σίγουρα θα βοηθούσαν πολύ. Δυστυχώς η ελληνική γραφειοκρατία αποθαρρύνει επενδυτές και στερεί από τη χωρα μας κρίσιμες θέσεις εργασίας.

Είχα διαβάσει και εγώ αρκετά για το θέμα των υδροπλάνων ως προς τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης, Δυστυχώς ούτε αυτή η υποσχεση τηρήθηκε. Είτε δεν υπήρχε η απαιτούμενη βούληση, είτε για κάποιους άλλους λόγους που θα είχαν να κάνουν με τα συμφέροντα των πλοιοκτητών κτλ.

Δ. Τζ. είπε...

@NdN: Απ' όσα έχω διαβάσει το κόστος για μια πτήση με υδροπλάνο κόστιζε 5 ευρώ. Εννοείται ότι θα βοηθούσαν πολύ, κυρίως τα απομακρυσμένα νησιά. Όποιοι κι αν είναι τελικά οι λόγοι που το project δεν προχώρησε, αυτό που μένει είναι η (δυσάρεστη) κατάληξη του...